• Fii alături de Echipa Țării

Seminar UEFA-FMF pentru cluburile din Super Liga, Liga 1 și Liga 2

17 mai 2023 de Dorina Gherganov
GALERIE

”Dezvoltarea сluburilоr profesioniste, atragerea și iпtеrgrаrеа раrtепеrilоr în activitatea cluburilor și iпtеrасțiunеа сu comunitatea fotbalistică”. Este tematica Seminarului organizat de UEFA în comun cu Federația Moldovenească de Fotbal, în cadrul proiectului UEFA GROW pentru reprezentanții cluburilor din Super Liga, Liga 1 și Liga 2. Conferința a avut loc la 17 mai în incinta Centrului Sportiv de Рrеgătirе а Lоturilоr Naționale de la Vadul lui Vоdă și au participat delegați ai 11 cluburi de fotbal din Republica Moldova.  

 

Ghizii Seminarului au fost Оlеksапdr Kucheriavyi - Strategic Development Manager UEFA, Mаriо Leo - СЕO of Result Company și Маrk Pecsi - Head of Communication Ujpest FC, Ungaria. Din partea FMF au participat: Leonid Oleinicenco - Președinte FМF, Serghei Butelschi - Sесrеtаr Gеnеrаl FМF, Nicolai Сеbоtаri - Sесrеtаг Gеnеrаl adjunct al FМF, Anatolie Ostap - Маnаgеr Dezvoltare Competiții, Реtru Soltanici - Dirесtог Departamentul Competiții și alți colaboratori. 

 

”Societatea utilizează mediile sociale. Este un fenomen în creștere și am notat o schimbare a audienței noastre. Oamenii utilizează online-ul pentru informație. Orice informație sau noutate despre cluburi, evenimente sportive, meciuri – toate sunt postate pe rețele. Mediile sociale sunt esențiale pentru orice meci, club, ligă sau echipă. Tocmai din acest motiv ne dorim să dezvoltăm acest domeniu important împreună cu FMF”, 

a declarat pentru fmf.md mentorul UEFA, Mаriо Leo, СЕO of RESULT COMPANY

 

”Mediile sociale sunt foarte importante. Acestea formează și transformă comunitatea. Mediile sociale pot uni. Iar atunci când trăim momente complicate, împreună cu fanii și întreaga comunitate fotbalistică, putem trece peste ele și putem atinge noi culmi”, 

a declarat Маrk Pecsi, HEAD OF COMUNICATIONS UJPEST FC 

 

Cei prezenți la sesiune au discutat despre modul în care funcționează relația de comunicare dintre sportivi sau cluburi și fani, în era tehnologiilor, când rețelele sociale și media reprezintă elemente esențiale de imagine și interacțiune cu publicul-țintă. În cazul cluburilor sportive aceste două componenete sunt și inițiative de promovare propriu-zisă, parteneriate, acțiuni, evenimente în jurul meciurilor și sportivilor etc.

 

”Cu siguranță vom lua toate exemplele atât a colegilor din UEFA, cât și a colegilor din Ungaria. De multe ori noi credem că știm totul, dar iată că de fiecare data fiecare detaliu, informație, experiență, cu siguranță ne ajută să le implementăm și în cadrul clubului nostru”, 

spune Mihai Burciu, reprezentant al FC Milsami Orhei.

 

”La un moment dat făceam acest lucru și pe site, dar în urma statisticilor am văzut că nu avem o interacțiune la fel de bună și ne-am rezumat doar în rețelele de socializare. Făcând referire la ceea ce am văzut până acum în linii generale nu este nimic nou din ceea ce cunoșteam noi, este mai mult o perfecționare sau reamintirea unor detalii pe care noi trebuie să le punem în practică”, 

a declarat Ion Jalbă, representant al FC Zimbru Chișinău.

 

”În secolul 21 majoritatea oamenilor se află pe rețelele de socializare, iar acest lucru este foarte important nu doar pentru FC Sheriff, ci și pentru orice club, deoarece comunicarea, din păcate, a intrat în case, în loc să iasă din case și acest fapt ne impune să fim mai mobili pe rețelele de socializare”, 

a spus Miroslav Primovici, reprezentant al FC Sheriff Tiraspol.

 

Astfel, Social Media Marketing este prezent la orice club care se respectă, fiind deja un domeniu esențial, care aduce investiții și asigură resursele necesare pentru a evolua. Cluburile de fotbal investesc în marketing, pentru că lumea de azi înseamnă multă imagine, multă emoție și povești, într-un ritm alert. În sportul-rege suporterul trebuie să fie parte din sistem, iar în prezent sunt multe mijloace de a-l implica în viața echipei favorite.

 

Citește...

Strategia FMF. Seminar UEFA în Moldova

Seminar UEFA-FMF. Construcția industriei fotbalistice