De Ziua Internațională a femeii, UEFA a lansat o nouă campanie în cadrul proiectului "Together #WePlayStrong" care își propune să pună în discuție motivele ce determină mai multe fete să joace fotbal.
Campania Skills for Life va încuraja părinții și societatea, în general, să prețuiască beneficiile fetelor care joacă fotbal și să le creeze mai multe oportunități de a participa.
„Este timpul să spargem prejudecățile” este noul spot propus de UEFA în sprijinul temei Zilei Internaționale a femeii din 2022. Acesta descrie un viitor pentru jucătoarele tinere în care femeile sunt lideri egali și încrezători în profesii dominate de bărbați.
Beneficiile pe termen lung ale practicării fotbalului de către fete:
- indiferent dacă urmează o carieră în fotbal sau în alte profesii, cercetările arată că abilitățile dobândite prin fotbal, cum ar fi încrederea, comunicarea, rezistența, concentrarea și dezvoltarea abilităților personale ajută femeile să aibă succes atât pe teren, cât și în afara acestuia.
- femeile tinere care joacă fotbal raportează niveluri mai ridicate de încredere, stimă de sine, bunăstare și motivație față de fetele care nu fac sport deloc.
- foștii sportivi tind să ducă la bun sfârșit proiectele, să-i motiveze pe alții și să construiască echipe puternice. 94% dintre femeile aflate în funcții de conducere au făcut sport, iar 74% dintre din ele spun că o experiență în sport poate accelera cariera unei femei.
Întrucât fotbalul este încă văzut în mod obișnuit ca un joc masculin, UEFA Together #WePlayStrong lucrează pentru a schimba aceste concepții greșite, nu doar inspirând fetele tinere să se implice, ci și încurajând părinții să-și introducă fiicele în fotbal.
Un raport realizat de UEFA a descoperit că membrii familiei sunt cele mai influente motive pentru care fetele tinere se implică în fotbal. Cu toate acestea, cercetările exterioare arată că tații care sunt fani ai fotbalului nu încurajează fiicele lor să joace în același număr sau în aceleași etape ca și cu fiii lor.
În plus, mamele adesea nu aleg fotbalul ca activitate extra-curriculară pentru fetele mici, adesea pentru că nu au avut o experiență bună de a practica acest sport, ceea ce înseamnă că educația cu privire la beneficiile jocului de fotbal este esențială pentru participarea fetelor.
Proiecte precum UEFA Together #WePlayStrong și UEFA Playmakers, primul program paneuropean al UEFA pentru fete cu vârsta cuprinsă între 5 și 8 ani în parteneriat cu Disney, sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor principale ale strategiei fotbalului feminin UEFA „Time for action” – să dubleze numărul de participare a fetelor și a femeilor până în 2024.
UEFA a lansat noua campanie în cadrul proiectului #WePlayStrong