• Support National Team

UEFA Playmakers

Inițiativa incredibilă a UEFA și Disney pentru a ajuta mai multe fete din Moldova să joace fotbal prin Playmakers

05 iul 2021 de Ion Buga

Proiectul Playmakers este o inițiativă incredibilă a UEFA și Disney pentru a ajuta mai multe fete din Moldova să joace fotbal. Playmakers folosește o abordare inovatoare de povestire cu personaje Disney foarte iubite pentru a ajuta mai multe fete să vadă distracția prin exerciții fizice regulate și fotbal.

 

Inspirat de cercetările academice care arată rolul pozitiv al povestirii în a ajuta copiii să facă sport, Playmakers își propune, de asemenea, să contribuie la creșterea numărului de fete care respectă standardele minime ale activității fizice ale Organizației Mondiale a Sănătății – în prezent, doar 16% conform raportului OMS.

 

Dedicat fetelor cu vârste între 5 și 8 ani care nu joacă fotbal în prezent, Moldova se alătură astfel altor 22 de asociații naționale care au lansat Playmakers în cadrul școlilor, cluburilor și comunităților locale. Se așteaptă ca mai multe țări să introducă acest program în următorii ani. 

 

Mișcare, muncă în echipă, imaginație

Spre deosebire de programele tradiționale de fotbal, fiecare dintre cele zece sesiuni de antrenament inițiale ale proiectului urmăresc narațiunea poveștii de la Disney și Pixar, ”Incredibilii 2”. Cu ajutorul materialelor furnizate pe UEFA pentru realizarea acestor ateliere, antrenorii pregătiți vor încuraja participantele să joace rolurile personajelor populare, cum ar fi Elastigirl, Violet, Mr Incredible și Dash, aducând la viață scenele filmului prin mișcare, muncă în echipă și imaginația lor.

 

Aderarea la proiectul Playmakers este un pas necesar ca să aducem mai multe fete în acest sport. Cercetările arată că prin adoptarea unei abordări bazate pe poveste, interesul pentru participare crește. Așteptăm cu nerăbdare să lansăm sesiunile în toată țara”, a declarat managerul proiectului, Natalia Ceban.

 

Pe măsură ce Playmakers se va lansa pe întregul continent, noi povești Disney vor fi adăugate în program.

Cercetări finanțate de UEFA privind învățarea bazată pe joc

Învățarea bazată pe jocuri din centrul abordării unice a jucătorilor urmează o trecere în revistă literară a Universității Beckett din Anglia Leeds, care a fost comandată de UEFA. Revizuirea a evaluat cercetările academice în ceea ce motivează fetele tinere să participe la sport, identificând metodele de antrenament pentru cele mai bune practici pentru a crea un mediu de învățare sigur. Constatările pun accentul în special pe beneficiile educației bazate pe joc.

Programul este, de asemenea, rezultatul unui parteneriat de transfer de cunoștințe cu Asociația de Fotbal din Anglia (FA), care derulează în prezent programul „Shooting Stars” în parteneriat cu Disney.

 

E timpul să acționăm

Playmakers este un prim pas către atingerea unuia dintre obiectivele principale ale Strategiei de fotbal feminin lansată de UEFA în 2019 - „Time to action” - care urmărește dublarea numărului de participare a fetelor și femeilor în fotbal până în 2024.

Este de datoria UEFA, ca organ de conducere a fotbalului european, să atragă fetele să joace fotbal. Prin acest parteneriat cu Disney vom comunica despre fotbal către o audiență care nu este încă implicată în sportul nostru”, a declarat președintele UEFA, Aleksander Čeferin.

 

Angajamentul de viață sănătos Disney

Disney are un angajament de viață sănătos, de lungă durată, în întreaga Europă, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), folosindu-se povestirile sale pentru a face familiile mai active și pentru a educa și inspira copiii despre alimentația sănătoasă. Acest lucru a dus la o varietate de parteneriate în campanii de conștientizare, cum ar fi „10 Minute Shake Up”, care a inspirat două milioane de copii să se „activeze” și să înregistreze peste 100 de milioane de minute în plus de activitate fizică.

În Polonia, Disney a lansat inițiativa de succes #GetMovingWithDisneyJunior, o campanie condusă de campioni sportivi locali, care a ajuns la peste 30.000 de tineri participanți. Campania a presupus crearea a peste 30 de filme în care au participat copii care se antrenează alături de personaje Disney Junior.

Nicole Morse, vicepreședintele Disney EMEA pentru marketing integrat, a declarat: „Acest proiect reprezintă un alt exemplu excelent al angajamentului pe termen lung al Disney de a ajuta generațiile viitoare să-și creeze un stil de viață mai sănătos. Folosind personajele și poveștile noastre îndrăgite ca o forță spre bine, putem face cu adevărat diferența și inspira familiile și copiii să fie mai activi. Așadar, suntem foarte mândri că, prin parteneriatul cu UEFA la primul program pan-european de fotbal pentru fete, vom încuraja tot mai multe tinere din lume să se activeze, să își consolideze încrederea și să participe la jocul de fotbal, totul într-un mediu care a fost creat special pentru ele. ”