• Поддержи национальную сборную

FMF se bucură de suportul companiilor specializate în lupta cu corupția în fotbal

14 iun 2021 de Ion Buga

Departamentul de Integritate al Federației Moldovenești de Fotbal monitorizează și investighează meciurile de fotbal alături de companiile internaționale profesioniste în domeniu identificarii și analizei meciurilor de fotbal trucate.

 

Companiile specializate au oferit suport FMF prin analiza pieței de pariuri (evoluția coeficienților de pariere, parierea nemijlocită, realizarea pariurilor, factori aliatorii, așteptările pariorilor, rezultatele pariurilor și altele) precum și analiza performanțelor jucătorilor și echipelor pe teren (specificul jocului pe teren, acțiunile și inacțiunile suspecte ale jucătorilor, rezultatul meciului și altele).

 

FMF mulțumește următoarelor companii pentru suport, mizând și în viitor pe sprijinul lor în combaterea match-fixingului:

- Uniunea Asociațiilor Europene de Fotbal – UEFA,

- Federația Internațională a Asociațiilor de Fotbal – FIFA,

- Sportradar AG (Elveția)

- RISC- Raudenski Integrity & Sports Consultancy (Elveția)

- GOOD GAME ! SAS (Franța)

- Star Lizard Consulting Limited (Marea Britanie)

- Forensic Investigation and Training Solutions (FITS) Ltd (Irlanda)

- Perform Content Limited Ltd (Marea Britanie)

- Global Lottery Monitoring System Report (GLMS) (Elveția)

- Genius Sports (Marea Britanie)

- Federbet AISBL (Belgia)

 

Partenerii menționați au contribuit expres la realizarea investigațiilor efectuate de către Departamentul de Integritate al FMF și au oferit suportul necesar în depistarea fraudelor și lupta împotriva match-fixingului din Republica Moldova, aducând un aport remarcabil pentru Federația Moldovenească de Fotbal care are menirea de a proteja jocul de fotbal național de orice amenințare.

 

În aceeași ordine de idei, atragem atenția comunității fotbalistice că Curtea de Arbitraj Sportiv (CAS) a subliniat în practica sa că ,,Expertizele companiilor sunt mijloace de probe fiabile, iar integritatea în fotbal, este esențial legată de autenticitatea rezultatelor și are un element important și anume, în percepția publicului, atât meciurile cât și campionatele trebuie să fie un concurs adevărat al celor mai bune abilități atletice, tehnice, de antrenor și de conducere ale părților adverse. Datorită importanței semnificative sociale a fotbalului în Europa, nu este suficient ca sportivii antrenorii sau managerii concurenți să fie sinceri; publicul trebuie să perceapă că ei încearcă din răsputeri să câștige și, în special, că cluburile iau decizii de management sau de selecție pe baza obiectivului unic al clubului de a câștiga împotriva altui club. Această cerință specială este o parte integrantă a specificului sportului și, cu o atenție deosebită pentru fotbal, este sporită de circumstanța notorie prin care cluburile europene de fotbal reprezintă mult mai mul în termeni afectivi pentru fani - consumatorii finali - decât orice altă formă de agrement sau de afaceri.”

 

FMF optează pentru un fotbal curat!