Campionatul Republicii Moldova la Fotbal reprezintă una din cele patru direcții de dezvoltare a fotbalului moldovenesc pe termen mediu, stabilite de echipa FMF în noua politică de dezvoltare – ”Strategia 2020-2024”. Federația își consolidează eforturile pentru crearea unei competiții interne atractive, de calitate înaltă, care va prezenta interes atât pentru spectatori, cât și pentru investitori.
Anul 2020 a fost o adevărată provocare pentru sportul mondial, inclusiv familia fotbalistică. Din cauza pandemiei de Covid-19, au fost amânate mai multe competiții majore, unele chiar fiind suspendate. Pauza forțată de câteva luni a amânat și startul noului sezon fotbalistic în Divizia Națională. În această perioadă dificilă, FMF a depus eforturi și a întreprins un șir de măsuri concrete în vederea obținerii permisiunii autorităților de a relua procesul fotbalistic.
Mai exact, a fost elaborat un regulament clar pentru respectarea măsurilor de siguranță pentru prevenirea răspândirii virusului, iar FMF a acționat ca garant al implementării acestor reglementări de către cluburile participante în competiții. Astfel, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și în cadrul Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică, au permis FMF reluarea Cupei Moldovei Orange din 21 iunie și începerea Diviziei Naționale, din 3 iulie.
Federația a demonstrat că are capacitate organizațională de a respecta cu strictețe Instrucțiunile cu privire la măsurile de prevenire a infecției COVID-19 în cadrul competițiilor desfășurate sub egida Federației. FMF a reușit să difuzeze toate meciurile din campionat și cupă, oferind astfel posibilitatea tuturor fanilor de fotbal de a urmări, de acasă și în regim LIVE, meciurile echipelor preferate
a declarat Anatol Ostap, manager dezvoltare competiții FMF.
Până la declararea stării de urgenţă în sănătate publică pe întreg teritoriul Republicii Moldova pe perioada 30 noiembrie 2020 - 15 ianuarie 2021, în cadrul Divizia Națională s-a reușit jucarea a 105 meciuri din 120 planificate în acest an. Toate partidele au fost transmise în direct la diferite posturi de televiziune precum Național 4, Moldova 2, Sport 1, Sport 2, inclusiv pe platformele digitale și sociale ale FMF, YouTube și Facebook.
În mediu, fiecare meci din Divizia Națională și Cupa Moldovei Orange au avut următoarele cifre de audiență:
Transmisiuni YouTube: 1000 de spectatori / meci
Transmisiuni pe Facebook: 800 de spectatori / meci
Transmisiuni TV: 4500 de spectatori / meci
Federația a venit și cu unele inovații în ajutorul suporterilor care au dorit să susțină echipele preferate. În premieră, aceștia au fost virtual alături de fotbaliști, prin videoconferință Zoom. Special pentru Finala Cupei Moldovei Orange, pe stadionul Zimbru au fost instalate ecrane LED, conectate în timp real cu suporterii echipelor care au jucat în finală. Totodată, toți suporterii care s-au conectat online la eveniment au participat la un concurs cu premii.
Ulterior, după îndelungate negocieri cu autoritățile, pe 15 septembrie s-a obținut și permisiunea de admitere parțială a spectatorilor pe stadioane, cu respectarea tuturor măsurilor de precauție și cu condiția ca numărul maxim de spectatori să nu depășească 30% din capacitatea totală a arenei. Pentru aceasta, cluburile solicitante se obligau să respecte toate condițiile impuse de FMF și Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică.
Pe parcursul anului, ca parte a îmbunătățirii calității transmisiunilor, împreună cu cluburile din Divizia Națională, au fost efectuate un șir de lucrări tehnice la stadioanele din Orhei, Ternovca, Lozova, Hîncești. La unele arene au fost identificate noi poziții pentru cameramani și regizorii de emisie, iar la altele, s-a lucrat la îmbunătățirea acestor poziții deja existente.
Un alt succes al echipei FMF l-a constituit includerea primelor 3 cele mai importante competiții Naționale de fotbal în categoria ”Evenimentelor de importanță majoră” la Consiliul Audiovizualului. Este vorba despre Divizia Națională, Cupa Moldovei Orange și Supercupa Moldovei Orange. Decizia a fost luată în urma solicitărilor făcute pe parcursul mai multor luni de către FMF. Astfel, toți furnizorii de servicii media aflați în jurisdicția Republicii Moldova vor difuza sau relata despre evenimentele de importanță majoră în conformitate cu prevederile art. 20 din Codul serviciilor media audiovizuale.
Totalurile anului. Divizia Națională