• Поддержи национальную сборную

Proiectul Community Development Officer. Codru Lozova

20 noi 2020 de Dumitru Ciolacu

Codru Lozova este unul dintre cele 3 cluburi de fotbal din Republica Moldova implicat în proiectul Community Development Officer, care face parte din programul UEFA GROW. 

 

Prin intermediul unui concurs intern, Mihai Burciu a fost ales în funcția de CDO al clubului alb-verde. 

 

Debutul CDO Codru în implimentarea acțiunilor din agenda de lucru a coincis cu izbucnirea pandemiei de Coronavirus. Astfel, lucrul asupra activităților trasate s-a schimbat substanțial și a fost necesară adaptarea la o nouă realitate – digitală. 

 

În perioada martie–iunie, în care competițiile sportive au fost interzise, Mihai Burciu a elaborat un set de acțiuni care să crească considerabil vizibilitatea clubului pe rețelele de socializare. 

 

Pentru prima data în istoria clubului din Lozova, pagina de Facebook a beneficiat de o agendă media, unde zilnic, la ore determinate, erau publicate mesaje de text și grafice bine structurate și cu impact pentru comunitate. Mai târziu, aceleași activități au fost aplicate și pe conturile din Instagram, Twitter și TikTok. 

 

Anume în această perioadă de izolare din lunile martie – iunie, CDO Codru a lansat campaniile: 

-  ”Codru – Info COVID” – o activitate informațională zilnică prin care erau publicate normele și instrucțiunile autorităților în lupta cu epidemia de COVID-19; 

-  „Stai acasă” – prin intermediul acestei acțiuni, zilnic, pe rețelele de socializare erau publicate mesaje care îndemnau cetățenii să stea acasă, grafice și texte cu privire la normele sanitare în lupta cu noul Coronavirus și instrucțiuni detaliate; 

-  „Practică sportul acasă” – o acțiune care avea menirea să încurajeze cetățenii să nu se lase pradă fricii în fața virusului și a izolării sociale, dar să practice elemente de educație fizică în casă și curtea proprie. Fotbaliștii echipei noastre au publicat videoclipuri cu exerciții pe care le făceau și mesaje; 

-  „Codru Lozova - Să ne cunoaștem istoria” – atragerea de noi fani în club prin prezentarea identității și imaginii clubului, campania de promovare a fotografiilor și momentelor istorice ale clubului, dând astfel sentimentul că acest club le aparține prin istorie și tradiție;

-  „Ai carte, ai parte!” – pentru a fi alături de comunitatea clubului nostru în timpul crizei de sănătate, am publicat zilnic recomandări de cărți din domeniul sportului; 

-  „Întreabă! Antrenorul îți răspunde!” – pentru a-i apropia și mai mult pe fani de echipă și personalitățile clubului în timp ce meciurile nu se jucau, suporterii aveau posibilitatea de a lua legătura cu antrenorul echipei; 

-  „Ziua lui Nicolae Simatoc – Sărbătoarea Complexului Sportiv Lozova” - acțiune de promovare și informare a comunității despre aniversarea a 100 de ani de la nașterea marelui fotbalist Nicolae Simatoc. Stadionul din Lozova poartă numele fotbalistului care a jucat la FC Barcelona și Inter Milano; 

-  „Concurs On-line” – motivarea fanilor de a interacționa mai mult cu mediul on-line al clubului, prin participarea la concursuri și jocuri virtuale cu premii; 

-  „Ziua Copilului în familie Codru Lozova” – campanie on-line de felicitare a copiilor din comunitatea satului Lozova, prin mesaje ale fotbaliștilor noștri; 

-  „Poartă masca pentru sănătatea ta!” – o campanie de sensibilizare a comunității privind importanța de a purta masca protecție în timpul pandemiei (suporterii au avut posibilitatea să cumpere măști personalizate cu brandul Codru Lozova pe ele); 

-  „Parteneriat media pentru dezvoltarea comunității Clubului Sportiv Codru Lozova” – colaborare cu instituțiile media (on-line, radio, televiziuni) pentru promovarea valorilor și identității clubului nostru și a activităților sociale și sportive din cadrul proiectului „Community Development Officer”, unde mai multe instituții ne-au devenit partenere și mediatizează activitățile clubului și ale CDO; 

-  „Codru poartă Ie cu mândrie” – portul național, împreună cu steagul, stema, imnul, limba și mâncarea, sunt cele mai importante valori ale statului Republica Moldova, care trebuie purtate și promovate cu mândrie. Am  lansat, astfel, Campania dedicată Zilei Naționale a Portului Popular. Comunitatea este invitată să posteze fotografii cu un hashtag special. Campania își propune să consolideze fanii și cetățenii în a deveni mai activi pe rețelele sociale în utilizarea hashtag-urilor clubului și a distribuirii de fotografii în care poartă cămașa și ia națională; 

 

Începând cu luna iulie, pe lângă majoritatea acțiunilor descrise mai sus, Mihai Burciu a lansat în paralel și alte activități, în special campanii sociale și de caritate, dar și zile de participare la modernizarea stadionului: 

-  „Campanie de caritate a clubului Codru Lozova” – prin intermediul acestor acțiuni, Codru Lozova a sensibilizat mai multă lume să doneze bani pentru anumite cazuri sociale importante. Aceste donații au fost direcționate la organizații importante din țară, precum ”Caritate.md” și ”Copil, Comunitate, Familie”. 

Foto: Codru Lozova

 

Mai mult, la primul meci din noiembrie, cel cu Dinamo-Auto (etapa a XVIII-a a Diviziei Naționale), spectatorii erau invitați să vină cu jucării și rechizite școlare. Astfel, doar la acea partidă am adunat zeci de jucării, care înainte de Crăciun vor fi distribuite la orfelinatele din țară, iar această acțiune va continua și la ultimele trei partide ale Codrului din luna noiembrie, cu Sfîntul Gheorghe, FC Florești și Sheriff; 

„Să dăm culoare Codrului – curățenie general la stadionul tău” - campanie pentru consolidarea reală a comunității din jurul echipei, prin participare la lucrările de renovare și modernizare a stadionului. Desășurate în weekend-urile din iulie și august, acestea au fost primele activități care au presupus interacțiunea cu suporterii de după ieșirea din izolare; 

-  „#Codru30” – o campanie desfășurată de-a lungul unei săptămâni, care a inclus o serie de evenimente fizice și virtuale, acțiuni dedicate aniversării a 30 de ani de la înființarea Clubului Sportiv Codru Lozova. Evenimentele au avut drept scop familiarizarea comunității cu tradițiile clubului. Au fost publicate interviuri și declarații ale foștilor antrenori și fotbaliști ai echipei, ai personalităților fotbalului moldovenesc și a președintelui FMF, Leonid Oleinicenco; 

-  „Independent împreună cu Codru Lozova” – o campanie de conștientizare și patriotism cu ocazia Zilei Independenței Republicii Moldova. Fotbaliștii echipei noastre au oferit cetățenilor din Lozova steaguri ale Republicii Moldova și ale clubului Codru; 

 

Noua ediție a Diviziei Naționale a debutat în primul weekend din luna iulie. Codru a jucat primul meci în deplasare, la Suruceni, cu Sfîntul Gheorghe. Au urmat apoi mai multe partide pe terenul adversarelor sau pe teren neutru, pentru că stadionul din Lozova era în plin proces de renovare. 

Foto: Codru Lozova

Agenda CDO Codru a cunoscut o schimbare radicală de activități începând cu ziua de 16 octombrie, când Codru a devenit, pentru prima dată în istorie, gazdă a unui meci din Divizia Națională, la Lozova. În acea seară memorabilă, „alb-verzii” întâlneau unul dintre cele mai galonate cluburi din țară – Zimbru Chișinău. Partida s-a disputat seara, cu nocturnele conectate, oferind un frumos spectacol sportiv celor 300 de spectatori care au putut veni la meci (începând cu etapa a X-a a Diviziei Naționale, spectatorii au fost admiși la meciuri, însă numărul lor în tribune nu trebuie să depășească 30% din capacitatea stadionului). În acest fel, de la partida cu Zimbru, Mihai Burciu a avut mai multe acțiuni menite să atragă fanii la stadion: 

Foto: Codru Lozova

-  Elaborarea de bilete moderne și vânzarea lor oficială, lucru care a avut loc pentru prima dată la Lozova; 

-  Elaborarea și distribuirea în localitate a afișelor pentru fiecare partidă, în format A3, colore, cu design modern;

-  Elaborarea și înmânarea foilor informative despre meci spectatorilor; 

-  Vopsirea pe față a spectatorilor în culorile clubului; 

-  Spectacol cu stegulețele clubului și tricolore în tribune, fiecare spectator primind stegulețul său; 

-  Spectacol în tribune cu baloane colorate albe și verzi, oferite fanilor; 

-  Campania de strângere de fonduri pentru cazuri sociale (urnă de donații în incinta stadionului); 

- Campania de strângere de fonduri pentru cazuri sociale prin donarea tuturor încasărilor din vânzarea biletelor la primele două meciuri de acasă, dar și printr-un ajutor financiar din partea clubului; 

-  Sondaj on-line despre identitatea clubului, cu participarea a 50 de cetățeni din Lozova; 

-  Campania „Hai cu noi la fotbal”, unde copiii pot intra gratis la meciurile de la Lozova, având locuri la balconul oficial. Mai mult, copiilor li se organizează un tur al stadionului și clădirii administrative, dar și fotografii cu antrenorii și fotbaliștii; 

Foto: Codru Lozova

-  „Vocea ta pe stadionul tău” – casting pentru stabilirea crainicului stadionului la fiecare meci. Fete și băieți din Lozova au privilegiul de a exercita funcția de crainic la un meci; 

-  „Voluntarii Codrului!” – prin acest proiect au fost selectați tineri din localitate, care formează un grup de 30 de voluntari activi. Tinerii sunt instruiți de Mihai Burciu la fiecare meci și participă la buna organizare a meciurilor de acasă; 

- „Fanii Codrului” – la fiecare meci de pe teren propriu, fiecare suporter care intră pe stadion are dreptul de fi fotografiat, iar poza este publicată ulterior în albumul fanilor pentru partida respectivă; 

-  „Fanii Codrului în deplasare” – acțiuni de încurajare a fanilor din Lozova să se deplaseze la meciurile echipei. Un prim grup de tineri a susținut echipa la Orhei în meciul cu Speranța Nisporeni; 

 

 

 

Până la sfârșitul anului 2020, Mihai Burciu a planificat: 

-  Campania de caritate de Crăciun; 

-  Mesajele fotbaliștilor și antrenorilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă; 

 

Agenda pentru anul 2021 este una largă, dar care depinde de situația epidemiologică din Republica Moldova, va fi publicată la finalul acestui an.