Încă un club de fotbal din Republica Moldova care participă la proiectul Community Development Officer (programul UEFA GROW) este Sheriff Tiraspol. Funcția de CDO la clubul tiraspolean este exercitată de Stanislav Chiorpec.
O primă activitate organizată de CDO-ul clubului Sheriff a fost „100 de trandafiri pentru 100 de femei”, desfășurată pe 8 martie, de Ziua Internațională a Femeii. Jucătorii lui Sheriff au mers prin Tiraspol și au felicitat doamnele și domnișoarele, oferindu-le flori.
Pandemia, însă, a dat peste cap multe planuri. Din motiv că meciurile campioanei Republicii Moldova se dispută fără spectatori, CDO-ului clubului Sheriff s-a concentrat pe lucrul în mediul online. Astfel, el a creat mai multe concursuri, promoții și sondaje pentru suporteri, care au fost promovate pe rețelele de socializare, site-ul site-ul oficial al clubului, dar și la televiziune.
Iată principalele acțiuni întreprinse de CDO-ul clubului Sheriff Tiraspol în acest an:
Concurs la cea de-a 23-a aniversare a clubului Sheriff (30 martie – 3 aprilie) – toți doritorii să participe trebuiau să se aboneze la paginile clubului din rețelele de socializare, să dea like postării cu anunțul concursului și să publice în comentarii o felicitare originală (text, foto, video). Câștigătorul a primit un tort de la club.
Mi-e dor de fotbal (22 – 30 aprilie) - concurs în cadrul căruia suporterii trebuiau să se aboneze la paginile clubului din rețelele de socializare, să dea like la postarea cu anunțul concursului, iar în comentarii să publice o poză sau un videoclip cu tematica „Mi-e dor de fotbal”. Câștigătorii concursului au primit cadouri de la club (mingi, eșarfe, calendare etc.).
Eu iubesc fotbalul (1 iunie – 10 iunie) – un concurs cu ocazia Zilei Internaționale a Copiilor – micii suporteri au creat desene pe tematică fotbalistică și s-au lăsat fotografiați cu desenele sale, publicând apoi pozele în comentariile la postarea cu anunțul concursului. Autorii celor mai bune 3 desene au primit cadouri de la club (minge, tricou, eșarfă).
Tata – primul meu antrenor (21 iunie – 1 iulie) – participanții la concurs trebuiau să se aboneze la paginile clubului din rețelele de socializare și să publice, în comentarii la postare, un videoclip corespunzător (copil antrenat de tatăl său). Câștigătorul concursului a primit o minge cu autografele jucătorilor echipei Sheriff.
Visul fotbalistic din această vară (4 – 31 august) – acțiune caritabilă. Suporterii lui Sheriff trebuiau să trimită pe poșta electronică a clubului o scrisoare, în care să povestească despre visul său. Clubul s-a onorat să realizeze visul unuia dintre fani.
Suporterul lunii (din 7 iulie) – fanii echipei trebuie să participe la concursurile anunțate pe paginile de socializare ale clubului, să pună like, să comenteze și să distribuie postările. Cei mai activi suporteri din fiecare lună vor avea ocazia să efectueze lovitura de start la meciurile de acasă ale echipei favorite, atunci când fanii vor fi admiși la stadion.
Astfel, în acest an, în perioada ianuarie – octombrie, Sheriff Tiraspol a înregistrat o creștere de 33,26% a comunității fanilor săi pe Facebook și de 8,79% - pe Instagram. Mai mult, media de accesări per postare a crescut cu 88,17% pe Facebook și cu 70,88% pe Instagram.
Pentru viitor, CDO-ul clubului Sheriff Tiraspol planifică să participe la organizarea evenimentelor Match Day (totalitatea acțiunilor cu suporterii în ziua meciurilor), să organizeze vizite ale fotbaliștilor la școli și universități pentru a atrage tot mai mulți copii la stadion.
Proiectul Community Development Officer. Sheriff Tiraspol