• Fii alături de Echipa Țării

Proiectul Community Development Officer. Petrocub Hîncești

26 noi 2020 de Dumitru Ciolacu

Petrocub Hîncești este un alt club de fotbal din Republica Moldova, care este participant al proiectului Community Development Officer (programul UEFA GROW). Funcția de CDO la Petrocub este exercitată de Ivan Goncearuc. 

 

Astfel, în perioada martie-noiembrie, CDO-ul clubului din Hîncești a lansat mai multe campanii sociale, concursuri pe rețele de socializare etc., menite să crească comunitatea suporterilor formației Petrocub. 

 

8 martie – jucătorii au mers prin orașul Hîncești și au felicitat peste 100 de femei cu Ziua Internațională a Femeii. 

Foto: FC Petrocub

 

16 martiecampania #EuStauAcasă – fotbaliștii clubului Petrocub i-au îndemnat pe suporteri să stea acasă și să se antreneze în perioada pandemiei. Au fost publicate mai multe videoclipuri cu jucătorii echipei, care au prezentat câteva exerciții ce pot fi practicate acasă. 

 

21 martie – 1 aprilie – campania socială #StayHomeStayUnited (Astăzi, separați – înseamnă uniți) – prin intermediul unor poze și mesaje, Petrocub a informat comunitatea fanilor săi despre regulile și normele principale care trebuie respectate în perioada carantinei. 

 

De pe 18 mai – Petrocub #ASK challenge pentru suporterii clubului Petrocub, care au posibilitatea să adreseze întrebările sale jucătorilor și antrenorului principal Lilian Popescu. 

 

28 iunie – într-un videoclip, jucătorii echipei Petrocub i-au invitat pe suporteri să-i susțină la finala Cupei Moldovei Orange (microbiștii s-au conectat prin intermediul videoconferinței Zoom și, astfel, au apărut pe ecranele LED amplasate pe stadion). 

 

15 iulie – concurs în cadrul campaniei #EuIubescPetrocub – suporterii sunt invitați să trimită prin mesaj pozele sale în culorile clubului Petrocub. Cele mai reușite apar în prezentarea grafică a echipei de start înaintea fiecărui meci de campionat. 

 

2 august – Petrocub Mulțumește Medicilor – un videoclip în care toți jucătorii lui Petrocub aplaudă medicilor din Republica Moldova, mulțumindu-le pentru dăruirea, abnegația și profesionalismul de care dau dovadă în lupta cu Covid-19. 

 

Foto: FC Petrocub

 

17 august – concurs în cadrul campaniei #EuIubescPetrocub – suporterii lui Petrocub sunt invitați să propună un nou logo pentru club. Au fost recepționate peste 25 de exemple de logo-uri de la fanii clubului. 

 

Foto: FC Petrocub

18 august - #MissionMessi – după ce în presa spaniolă au apărut informații despre o posibilă plecare a lui Lionel Messi de la FC Barcelona, Petrocub a anunțat pe paginile sale din rețelele de socializare că îl invită pe renumitul fotbalist să joace la clubul din Hîncești. Postarea a avut răsunet în presa internațională și a apărut pe eurosport.fr și pe cele mai importante site-uri de știri sportive din România. 

 

Foto: FC Petrocub

26 septembrie – Cinema în Aer Liber – zeci de suporteri ai lui Petrocub au venit pe Stadionul Municipal din Hîncești pentru a privi un film documentar despre club, „Leii din Hîncești”, dar și un film artistic. Fanii au venit cu prietenii și membrii de familie, mulți având cu ei pături. Pentru a intra în stadion, suporterii au fost obligați să poarte măștile de protecție. 

 

1 octombrie cu banii colectați la evenimentul Cinema în Aer Liber, Petrocub a făcut o donație unui azil pentru persoane vârstnice din localitatea Sărata Galbenă (au fost cumpărate fructe, dulciuri, apă și alte produse alimentare). 

 

5 octombrie – Ziua Profesorului – clubul Petrocub i-a felicitat pe profesorii din două instituții de învățământ din Sărata Galbenă (un liceu și o grădiniță) și încă un liceu din Hîncești. 

 

Foto: FC Petrocub

12 octombrie – Master Class la grădinița Albinuța – fotbaliștii clubului Petrocub, însoțiți de clovnul Clounela, i-au vizitat pe copiii grădiniței Albinuța din Sărata Galbenă, unde au jucat cu mingea de fotbal și au participat împreună la un program distractiv. 

 

11 noiembrie – Noi Suntem Petrocub – campanie social media, lansată pentru a promova comunitatea suporterilor clubului. 

 

De menționat că Petrocub Hîncești rămâne unul dintre cele mai active cluburi de fotbal din Republica Moldova în rețelele de socializare. Periodic, pe paginile clubului apar concursuri și sondaje pentru suporteri (aceștia sunt invitați să aleagă cel mai bun jucător al lunii, să ghicească fotbalistul din poză ș.a.m.d.). La rândul său, clubul nu uită să le mulțumească fanilor pentru susținere prin postări inedite. 

 

Ca rezultat al activității CDO-ului, în perioada ianuarie – octombrie 2020, comunitatea fanilor clubului Petrocub pe Facebook a crescut cu 30,14%, pe Instagram – cu 33,52%. Mai mult, media de vizualizări per postare a crescut cu 22,46% pe Facebook și cu 81,43% pe Instagram. 

Foto: FC Petrocub