• Fii alături de Echipa Țării

Ședință de raport UEFA GROW. Proiectul Community Development Officer

11 noi 2020 de Dumitru Ciolacu
GALERIE

Astăzi, la Casa Fotbalului, a avut loc ședința de raport „UEFA GROW. Proiectul Community Development Officer”. La ședință au participat reprezentanții celor 10 cluburi din Divizia Națională (reprezentanții cluburilor Sheriff Tiraspol și Dinamo-Auto Tiraspol au fost conectați online). 

 

Din partea federației au participat președintele Leonid Oleinicenco, directorul executiv FMF, Adrian Ixari, managerul proiectului, Anatol Ostap și coordonatorul proiectului, Natalia Doneț. În același timp, Oleksandr Kucheriavyi, manager UEFA al Departamentului Dezvoltare a Asociatiilor Naționale, mentorii proiectului Mario Leo, Maeve Buckley și Mark Bradley au fost conectați online prin intermediul programei Microsoft Teams. 

 

La început, Leonid Oleinicenco a venit cu un cuvânt de salut pentru toți participanții la ședință. Apoi, Oleksandr Kucheriavyi a relatat despre importanța proiectului Community Development Officer pentru ligile naționale de fotbal, iar Natalia Doneț și Anatol Ostap au făcut o introducere în proiect și aplicarea lui în Republica Moldova. 

 

În continuare, mentorii proiectului au prezentat rapoarte ale activității fiecărui CDO ale celor 3 cluburi implicate - Mihai Burciu (CDO Codru), Stanislav Chiorpec (CDO Sheriff) și Ivan Goncearuc (CDO Petrocub-Hîncești). 

 

Vă reamintim că obiectivul fiecărui CDO este crearea comunității clubului și atragerea unui număr mai mare de spectatori la meciurile jucate de cluburile lor pentru perioada 2020-22. 

 

Astfel, Maeve Buckley, care monitorizează îndeplinirea obiectivelor stabilite, a vorbit despre scopurile inițiale ale fiecărui CDO, printre care activitățile cu participarea suporterilor cluburilor, creșterea urmăritorilor, interacțiunilor și a vizualizărilor în rețelele de socializare, sondaje cu participarea suporterilor și fotbaliștilor, atragerea voluntarilor etc. 

 

Mario Leo a prezentat datele care atestă progresul celor 3 cluburi de fotbal în social media, care a devenit un obiectiv primordial în perioada pandemiei. Spre exemplu, clubul Codru Lozova a înregistrat o creștere semnificativă a comunității fanilor săi pe Instagram (249,24%) și Facebook (86,75%), și, totodată, creștere a numărului mediu de vizualizări per postare - 226,65% în Instagram și 312,90% pe Facebook. 

 

Mark Bradley a vorbit despre eforturile celor 3 cluburi pentru creșterea comunității de suporteri și atragerea lor în număr cât mai mare în tribune, prin organizarea diferitor activități pentru fani, acțiuni de caritate, crearea grupurilor de voluntari, colaborarea cu administrațiile locale ș.a.m.d. 

 

Mentorii UEFA au remarcat rezultatele excepționale înregistrate în acest an de cele 3 cluburi participante la proiect. 

 

Federația Moldovenească de Fotbal, împreună cu UEFA GROW, va continua dezvoltarea proiectului Community Development Officer, având ca scop pentru anul 2021 majorarea cluburilor participante la proiect până la 5.