• Fii alături de Echipa Țării

Comitetele FMF

Comitetul de Organizare a Competițiilor al FMF. Deciziile din 28 mai

28 mai 2025 de Reporter FMF

La ședința din 28 mai 2025, Comitetul de Organizare a Competițiilor al FMF a adoptat următoarele decizii importante: 

 

1. A aprobat denumirea diviziei superioare din cadrul Campionatului Republicii Moldova la fotbal „Liga 7777.md”.

1.1. A aprobat logo-ul (emblema) competiției „Liga 7777.md”, conform anexei 1.

1.2. A substituit pe întreg text al Regulamentului Campionatului Republicii Moldova la fotbal sintagma „Super Liga” cu sintagma „Liga 7777.md”, la forma morfologică corespunzătoare.

1.3. Prezenta decizie se aplică pentru edițiile 2025/2026, 2026/2027 și 2027/2028 ale competiției.

1.4. A înaintat prezenta decizie spre examinare și aprobare Comitetului Executiv al FMF.

 

2. A aprobat denumirea competiției „Cupa Orange”.

2.1. Prezenta decizie se aplică pentru edițiile 2025/2026, 2026/2027 și 2027/2028 ale competiției.

2.2. A înaintat prezenta decizie spre examinare și aprobare Comitetului Executiv al FMF.

 

3. A aprobat propunerile de modificare a Regulamentului Campionatului Republicii Moldova la fotbal, după cum urmează:

3.1. A modificat punctul 4.6, care se va citi în următoarea redacție:

„4.6. Echipele câștigătoare a Seriei/Seriilor din Liga 2 vor promova în Liga 1, cu condiția obținerii licenței care oferă dreptul de a evolua în a doua divizia valorică.”

3.2. A modificat litera a) din punctul 6.10, care se va citi în următoarea redacție:

„a) tabelul nominal al jucătorilor (model aprobat de FMF) – completat (în 2 exemplare). Tabelul nominal se prezintă pentru fiecare echipa separat. Echipele din Super Ligă vor prezenta tabele nominale care vor conține și numărul sub car jucătorul va juca în competiție pentru club. Acest număr va fi atribuit jucătorului pe întreaga perioadă a ediției de campionat la care participă clubul și pentru care jucătorul este înregistrat;”

3.3. A modificat punctul 14.2, care se va citi în următoarea redacție: 

„14.2. Pe tricourile și șorții jucătorilor se va imprima un număr identic cu numărul înscris în raportul de meci, vizibil, de dimensiuni corespunzătoare, conform regulamentelor FIFA/UEFA și potrivit Anexei 1 a prezentului Regulament.

În cazul Super Ligii, numele jucătorului, sub care a fost înregistrat pentru competiția respectivă, va fi tipărit în mod obligatoriu pe partea din spate a tricoului. Totodată, numele și numerele trebuie să fie de o culoare, diferită de cea a echipamentului și trebuie să fie vizibile pentru oficialii de meci și spectatori.”

3.4. A modificat punctul 20.4, care se va citi în următoarea redacție:

„20.4. Echipa clasată pe primul loc în Seria Ligii 2 va primi placă de onoare, iar jucătorii și staff-ul tehnic vor primi medalii.”

3.5. A modificat punctul 3.2 din Anexa 5, care se va citi în următoare redacție:

„3.2 La constituirea Seriei/Seriilor, stabilirea numărului și listei de echipe participante în Liga 2, Comitetul de Organizare a Competițiilor al FMF va ține cont de rezultatele sportive, rezultatele procesului de licențiere a cluburilor, infrastructura existentă, precum și alte condiții aferente dezvoltării competiției.”

3.6. A modificat punctul 4.10 din Anexa 5, care se va citi în următoare redacție:

„4.10. Dreptul de a solicita participarea în Liga 2 îl au cluburile câștigătoare ale ultimelor campionate finalizate, organizate de către Asociațiile Teritoriale de fotbal afiliate la FMF, cu condiția obținerii licenței care oferă dreptul de a evolua în a treia divizia valorică. Totodată, campionatele organizate de Asociațiile Teritoriale de fotbal trebuie să îndeplinească următoarele criterii minime:

- cel puțin 6 echipe participante până la finalizarea campionatului;

- cel puțin 15 meciurile jucate în campionat;

- meciurile din campionat se desfășoară în format 11 x 11, conform Legilor Jocului IFAB;

- meciurile pot fi desfășurate numai pe stadioane cărora li s-a atribuit cel puțin categoria D conform Regulamentului privind criteriile minime de infrastructură stabilite pentru desfășurarea competițiilor de fotbal.”

3.7. A modificat punctul 4.11 din Anexa 5, care se va citi în următoarea redacție:

„4.11. Pentru cluburile care doresc să solicite participarea în Liga 2, dar nu dețin titlul de campion, vor fi alocate cote suplimentare pentru campionatele organizat de Asociațiile Teritoriale de fotbal afiliate FMF. În funcție de numărul echipelor participante în campionat, organizatorul, Asociația Teritorială de fotbal, are dreptul să desemneze un număr mai mare de cluburi, ca potențiali participanți în Liga 2. Cotele vor fi alocate pentru campionatele care au mai mult de 10 echipe participante după cum urmează:

a. Dacă în campionat participă între 11 - 19 echipe, se acordă un loc suplimentar;

b. Dacă în campionat participă 20 echipe și mai mult, se acordă două locuri suplimentare.”

3.8. A exclus punctul 4.12 din Anexa 5 a Regulamentului.

3.9. A exclus punctul 4.13 din Anexa 5 a Regulamentului.

3.10 A modificat punctul 4.14 din Anexa 5, care se va citi în următoarea redacție:

„4.14. Dreptul de a solicita participarea în Liga 2 îl au echipele secunde ale cluburilor participante în Super Liga sau în Liga 1, numai în cazul când aceste cluburi obțin licența N.”

3.11. A exclus punctul 4.15 din Anexa 5 a Regulamentului.

3.12. A modificat punctul 7.2 din Anexa 5, care se va citi în următoarea redacție:

„7.2 Dacă echipa din divizia valorică superioară retrogradează, atunci echipa secundă din divizia valorică inferioară imediat următoare a aceluiași club la fel retrogradează cu un nivel al diviziei valorice. Prezenta prevedere nu se aplică în situația când echipa din Super Ligă, luând în considerație rezultatele competiției în curs, continuă campionatul în Liga 1, faza 2, grupa 1, fără a se întâlni în competiție cu echipa secundă care participă în Liga 1.”

3.13. A modificat punctul 19.11 din Anexa 5, care se va citi în următoarea redacție:

„19.11 Echipele sunt obligate să se prezinte la ceremonia de premiere. Premierea va fi oficiată de reprezentanții FMF, care vor înmâna medaliile și trofeul. Medaliile vor fi înmânate conform listei prezentate de către club, dar nu mai mult de 50 (cincizeci) de unități. La ceremonie vor participa exclusiv jucătorii, staff-ul tehnic și conducerea clubului. Procesul de premiere nu poate fi întrerupt de discursuri sau intervenții ale oaspeților ori a altor invitați. În caz de neprezentare, clubul din care face parte echipa vinovată, va fi sancționat conform Codului de Disciplină și Etică FMF.”

3.14. A modificat punctul 20.2 din Anexa 5, care se va citi în următoarea redacție:

„20.2. Echipele clasate pe locul 2 (doi) și locul 3 (trei) în Super Ligă vor primi medalii pentru jucători și staff-ul tehnic.”

3.15. A înaintat prezenta decizie spre examinare și aprobare Comitetului Executiv al FMF.

 

4. A aprobat propunerile de modificare a Regulamentului Cupei Republicii Moldova la fotbal, după cum urmează:

4.1. A modificat punctul 3.2, care se va citi în următoarea redacție:

„3.2 Competiția din cadrul Cupei Republicii Moldova la fotbal este alcătuită din două faze: faza preliminară și faza finală, care se vor desfășura prin sistem eliminatoriu.”

4.2. A modificat punctul 3.3, care se va citi în următoarea redacție:

„3.3 Cupa începe cu faza preliminară, la care participă cluburile din a treia și a doua divizie valorică a Campionatului Republicii Moldova la fotbal.”

4.3. A modificat punctul 3.4, care se va citi în următoarea redacție:

„3.4. Faza finală a competiției din cadrul Cupei Republicii Moldova la fotbal va începe cu optimile de finală, cu participarea cluburilor din prima divizie valorică a Campionatului Republicii Moldova la fotbal.”

4.4. A exclus punctul 3.5 din Regulament.

4.5. A modificat punctul 6.11, care se va citi în următoarea redacție:

„16.11 Locul, data și ora Finalei vor fi stabilite de către Comitetul de Organizare a competițiilor al FMF. Toate cheltuielile legate de organizarea Finalei vor fi suportate de FMF.”

4.6. A modificat punctul 18.3, care se va citi în următoarea redacție:

„18.3 Jucătorii, antrenorii și staff-ul tehnic ai clubului finalist primesc medalii.”

4.7. A modificat punctul 18.4, care se va citi în următoarea redacție:

„18.4 Echipele sunt obligate să se prezinte la ceremonia de premiere. Premierea va fi oficiată de reprezentanții FMF, care vor înmâna medaliile și trofeul. Medaliile vor fi înmânate conform listei prezentate de către club, dar nu mai mult de 50 (cincizeci) de unități. La ceremonie vor participa exclusiv jucătorii, staff-ul tehnic și conducerea clubului. Procesul de premiere nu poate fi întrerupt de discursuri sau intervenții ale oaspeților ori a altor invitați. În caz de neprezentare, clubul din care face parte echipa vinovată, va fi sancționat conform

Codului de Disciplină și Etică FMF.”

4.8. A înaintat prezenta decizie spre examinare și aprobare Comitetului Executiv al FMF.