FMF

Fotbalul de amatori – fotbalul viitorului

News Details
Text

EDITORIAL
Vineri, cu Sandu Grecu

Ți-ai dori ca după fiecare meci pe care îl joci duminica, cu prietenii, Federația de fotbal să-ți dea o ladă de bere? 

Asta se întâmplă în Germania, unde campionatul de fotbal printre AMATORI a atins cote nemaipomenite a popularității. Ai marcat 5 goluri într-un meci – poftim o ladă cu bere de la Federație. Apoi stai cu prietenii la terasă și urmărești în aplicația fotbalului amator toate golurile tale în reluare, citești statistica – te simți jucător profesionist. 

Asta e Germania. Fotbalul de mase este implantat în fiecare colțișor al țării. 24.500 de cluburi, 150.000 de echipe, peste 7 milioane de participanți!!! 

Tinerele talente își încearcă forța mai întâi în fotbalul de amatori, în cluburile regionale. De asta Federația acordă o atenție sporită acestei direcții. 120 de milioane de euro anual merg spre fotbalul de amatori. Dar este interesantă nu doar suma, ci modul de direcționare a banilor.

Finanțarea directă a echipelor de către Federație este interzisă!

Obiectivul Federației germane de fotbal este crearea condițiilor necesare pentru dezvoltarea fotbalului, dar NU împărțirea banilor prin implicarea în procesul de concurență.     

În anul 2013 Federația, împreună cu asociațiile regionale au elaborat o nouă strategie. Au fost identificate 3 direcții de activitate, care trebuiau îmbunătățite: organizarea jocului, comunicarea și condițiile în cluburi. 

În rezultat au fost create 3 proiecte, care au avut un impact semnificativ în dezvoltarea echipelor de amatori.

Primul proiect: DFB-Mobil
30 de mașini de ”salvare” a fotbalului, ”dotate” cu antrenori calificați, merg pe la echipele de amatori și le ajută cu organizarea antrenamentelor. Obiectivul – instruirea tinerilor antrenori prin metode practice și moderne de pregătire a jucătorilor. Astfel de mașini circulă în fiecare zi prin toată țara. 

Al doilea proiect: ”Unsere Amateure. Echte Profis.” (Amatorii noștri. Adevărați profesioniști)
O campanie globală de marketing. Obiectivul – atragerea sponsorilor și încurajarea voluntarilor, prin accentuarea importanței tuturor participanților la procesul fotbal amator: de la jucători până la oamenii care tund iarba.

Al treilea proiect: Fussballde 
Platformă online care conține toată informația despre fotbalul de amatori: clasamente, rezultate, statistica jucătorilor. Sunt plasate noutăți cu poze de la meciuri, desemnează cei mai buni jucători și cele mai frumoase goluri. Pagini pe rețelele sociale și aplicație pentru telefoane mobile. 

Asta e fotbalul de amatori din Germania. De asta ei sunt mereu în topul mondial. Vezi mai jos câteva poze sugestive și comentariile la ele.

Legende la poze:
Foto 1: Traducere a textului din poză: ”Loc pentru toți amatorii. Intră din nou pe cel mai mare site al fotbalului amator: 6 milioane de participanți, cu 80.000 de meciuri în fiecare săptămână.” 
Foto 2: Traducere a textului din poză: ”Câștigă mingi la mijlocul terenului și inimi în atac. Ana-Maria, jucătoare a echipei FC Viktoria. Una din cele 1,1 milioane de femei germane, care practică fotbalul.”

Image
Image