Competition

Community Development Officer. O nouă etapă de implementare

News Details
Text

Federația Moldovenească de Fotbal, cu suportul UEFA, continuă implementarea proiectului ”Community Development Officer”. Este vorba de un concept care permite angajarea, prin cofinanțare de către cluburi și FMF a unor manageri, sarcina cărora este de a crea și dezvolta parteneriate cu autoritățile și comunitatea locală. 

În acest context, la sediul FMF a avut loc o ședință de lucru cu participarea cluburilor din Divizia Națională și a celor care pretind să evolueze în eșalonul superior. 

Prezent la întrunire, Leonid Oleinicenco, președintele FMF, a subliniat rolul important al acestui proiect în perspectiva devenirii echipelor de fotbal ca factori de imagine și dezvoltare pentru localități, contribuind la consolidarea comunității locale și încadrarea tinerilor în activitatea fotbalistică. 

Anatol Ostap, manager dezvoltare competiții FMF, a prezentat informații ample despre situația curentă în fotbalul profesionist din țara noastră, despre oportunitățile de dezvoltare a activității cluburilor, în baza unor modele implementate cu succes de alte țări.

În cadrul proiectului-pilot ”Community Development Officer” UEFA a selectat 3 cluburi: Zimbru Chișinău, Sheriff Tiraspol și Petrocub Hîncești. Cu sprijinul FMF a fost lansat concursul de recrutare a managerilor CDO în aceste localități. Până la 10 ianuarie candidații pot depune dosarele, prezentând un CV complet și o scrisoare de motivație în limba engleză.

Codru a fost prima echipă care și-a manifestat intenția de a participa în proiect. Acesta însă va putea fi implementat de UEFA, doar atunci când formația își va disputa meciurile de acasă din campionat la Lozova. În perspectivă, în proiect se pot implica și cluburile Sfîntul Gheorghe Suruceni sau Milsami Orhei.

În perioada septembrie - octombrie 2019, ca parte a pregătirii pentru lansarea proiectului "Community Development Officer", patru experți UEFA au asistat la câteva meciuri din Campionatul Moldovei în Divizia Națională. Ei au pregătit mai multe rapoarte despre situația referitoare la atmosfera pentru spectatori într-o zi de joc, pe 5 stadioane. Ulterior, Mark Bradley, Heiko Sallok, Marek Tiits și Aleksandr Dmitrijev, au elaborat un șir recomandări de îmbunătățire pentru atragerea publicului la stadion. Printre acestea pot fi menționate dezvoltarea activităților distractive înainte și în timpul meciurilor, folosirea uneltelor de marketing în scopul promovării evenimentului fotbalistic sau asigurarea activității de alimentație publică (catering).
 

Image
Image
Image
Image
Image